
Chargeable Weight of betalend gewicht is ontstaan als omrekenfactor bij luchtvracht om het onderscheid tussen volume en gewicht te overbruggen. Immers, 1.000k g veren vraagt een groter volume dan 1000 kg lood. Om dit onderscheid toch gelijk te kunnen belasten, heeft men omrekenfactoren afgesproken. Bij luchtvracht staat 1 cbm gelijk aan 167 kg. Bij...
Gevonden op
https://www.logisticsglossary.com/nl/term/chargeable-weight/

Chargeable Weight of betalend gewicht is ontstaan als omrekenfactor bij luchtvracht om het onderscheid tussen volume en gewicht te overbruggen. Immers, 1.000k g veren vraagt een groter volume dan 1000 kg lood. Om dit onderscheid toch gelijk te kunnen belasten, heeft men omrekenfactoren afgesproken. Bij luchtvracht staat 1 cbm gelijk aan 167 kg. Bij...
Gevonden op
https://www.logisticsglossary.com/nl/term/chargeable-weight/
Geen exacte overeenkomst gevonden.